Vanaf 2005 is Kerseboom Advies actief als onafhankelijke bedrijfsadviseur met als specialisatie internettoepassingen. De diensten (en eventueel producten) worden aangeboden aan bedrijven die het aan kennis en/of tijd ontbreekt om de geschikte internet oplossing te bedenken, te zoeken, aan te schaffen of te implementeren. Zowel op het gebied van marketing als het optimaliseren/integreren van werkprocessen of het verzorgen van trainingen hierover.

Eén aanspreekpunt voor al u internet vraagstukken.


Kerseboom Advies is breed georiënteerd op zowel de mogelijkheden als de beperkingen op internet gebied. Ik beschik over een uitgebreid netwerk aan specialisten zowel in Nederland als in India en spreek zowel de taal van de ondernemer (U) als van de ICT-er. Er wordt goed geluisterd naar de wensen en eisen van de klant. Deze worden in kaart gebracht en samen met de klant wordt de beste oplossing gekozen waarmee de klant zijn doelen kan bereiken. De dienstverlening van Kerseboom Advies houdt echter niet op bij het geven van advies over de meest geschikte oplossing. Ook de coördinatie/implementatie van de gekozen oplossing en/of trainingen kan Kerseboom Advies voor u verzorgen. Bij alle diensten die Kerseboom Advies verzorgd staat kwaliteit bovenaan.

Wilt u meer lezen over wat ik belangrijk vind bij de uitvoering van uw (de klant zijn) opdracht, klik hier.

Wilt u meer lezen over de projectmatige aanpak, klik dan hier.

Alle opdrachten benader ik als verander trajecten die op een projectmatige manier aangepakt worden. Een “Verandertraject” klinkt misschien een beetje zwaar in sommige gevallen, maar ook kleine veranderingen zijn veranderingen en moeten verankerd worden in uw (de klant zijn) organisatie.

Een relatief eenvoudige website aanschaffen en dit als een verandertraject benaderen, zal niet iedereen doen. Wel moet gerealiseerd worden dat zelfs zo’n eenvoudige website onderdeel moet worden van de totale bedrijfsvoering. Gebeurt dat niet dan is de kans groot dat de website niet meer is dan een toevoeging op de plank naast die andere dingen die ooit gekocht en nooit gebruikt worden.
Bij het opzetten van een intranet is vaak wel duidelijk dat er een verandertraject binnen de organisatie nodig zal zijn. Zodat de voordelen van het intranet tot  zijn recht kunnen komen.

In de werkwijze zijn de volgende stappen te onderscheiden:

  • Waarom moet er iets gebeuren met als resultaat 1 of meerdere goede redenen om iets wel of niet te gaan doen(veranderen).
  • Wat moet er gebeuren met als resultaat een doel en/of specificatie (programma van eisen)
  • Wie moet het doen met als resultaat een leverancier en/of een team.
  • Wanneer moet het uitgevoerd worden met als resultaat een planning en/of uitvoering.

Het is mogelijk mij in te schakelen voor het gehele traject, maar het is ook mogelijk om mij te  vragen voor 1 of meerdere stappen in het traject.

Wat ik belangrijk vind bij de uitvoering van uw (de klant zijn) opdracht:

Onafhankelijk - Ik sta aan uw (de klant zijn) kant en bepaal vanuit dat standpunt wat er nodig is. Met geen enkele leverancier uit mijn uitgebreide netwerk heb ik commerciële bindingen, zoals bijvoorbeeld targets en/of omzetverplichtingen. Hierdoor is een onafhankelijk opstelling mogelijk bij het geven van mijn advies. Worden er uiteindelijk zaken geleverd door toeleveranciers dan zal  mijn rol en de financiën volledig transparant zijn.

Projectmatig - Iedere opdracht is maatwerk, dus ook uw opdracht. Mijn aanpak is altijd op een projectmatige manier en ga daarbij uit van een verander traject. De manier waarop het project uitgevoerd word is afhankelijk van de gegeven omstandigheden, zoals grootte van het bedrijf, aantal betrokken mensen, aanwezige kennis, cultuur, budget, verwachtingen, doelen etc. Alles in samenspraak met u (de klant).

Duidelijk - Alles wat ik doe moet voldoen aan uw (de klant zijn) verwachtingen. Het is dus van groot belang dat er duidelijkheid is over wat ik voor u (de klant) doe. Ik zal dan ook regelmatig vastleggen wat er afgesproken is en de voortgang hierover terugkoppelen. Hierbij moet niet direct aan tijdverslindende dikke rapportages gedacht worden, maar meer aan een pragmatische aanpak, waarbij ik veel gebruik maak van een digitaal of interactief bord.

Betaalbaar - Het streven is altijd naar een betaalbare oplossing. Het is dan ook altijd belangrijk om in een vroeg stadium een indicatie te hebben van het  beschikbare budget. Daardoor worden te hoge verwachtingen in combinatie met een beperkt budget voorkomen of in een gunstiger geval is het mogelijk meerdere alternatieven voor te leggen voor het zelfde budget of zelfs een lager budget.

Kwaliteit - Kwaliteit is het voldoen aan de eisen en behoeften die u (de klant ) heeft. Ik zal er alles aan doen om dit op een zo hoog mogelijk niveau te realiseren. Echter, als ik hier niet aan kan voldoen dan doe ik het liever niet. Het kan wel eens gebeuren dat ik een negatief advies geef en daarmee niet uw (de klant zijn) opdracht krijg, maar u (de klant) wel geholpen bent (is).

Kennis - Om advies te kunnen geven over de mogelijkheden en de beperkingen van het internet besteed ik gemiddeld 1 dag per week aan het uitbreiden en actualiseren van kennis. Ik bezoek beurzen, praat met leveranciers, volg trainingen, onderzoek/vergelijk  nieuwe of bestaande producten/diensten, lees over diverse onderwerpen (boeken, nieuwsbrieven en internet)

Mocht u na het lezen van mijn aanpak geïnteresseerd zijn in een geheel vrijblijvend gesprek neem dan contact met mij op.